SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki nosyon. Fakat bu iki nosyon mevzuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-ticaret siteleri muhtevain eleştiri olan bu iki nosyon, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her iki nosyon da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olur, ancak aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu hatmızda saat saat birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş altı elan açalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Arama Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Arama Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması muhtevain meydana getirilen çalışmalara denir.
Arama motoru reklamcılığı olarak da teşhismlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk enseışı fiillemlerinin bütününe denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve bellik değerini fazlalıkrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, jüpiter kitlesini yetiştirmek açısından da berenarı önemlidir. üste SEM çalışmaları ile trafiğinizi anlık ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Arama Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çalışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çalışmalardır. SEM belirli bir bütçe muhtevain verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları belirli anahtar kelimelerde lafıcı bir yükseliş elde geçirmek muhtevain meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu mukabillaştırmayı beş altı elan açalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki fark; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret mukabillığında, SEO’nun ise muhtevaerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde dokumalabilmesidir. Doğrusu SEO muhtevain en ilkin içeriği üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi muhtevain yeni bir ödeme dokumalmaz.
Bunun dışında bir önemli fark da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısa süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri aşama aşama yapmalkaloriız.
Bu iki sayısal pazarlama nosyonı arasındaki bir öteki önemli fark da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları başüstüneğu muhtevain doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu pozisyon farklıdır. SEO çalışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan örgensel bir yoğunluk dürüstışı sağlamlar.
Bu iki nosyon, muhtevaerik itibarıyla da farklılık gösterir. SEO çalışmalarındaki muhtevaerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise uğur elan ticari başüstüneğu muhtevain muhtevaerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu saymak değildir ki SEM muhtevaerikleri kalitesizdir. Yalnızca iki nosyon arasındaki muhtevaerik konseptleri ve odaklar farklıdır. üste belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden elan yeğin evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine nazaran ikisinden de faydalanılabilir.
Ovamızın burada sonuna geliyoruz, ancak okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Mahveden Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi hatmıza geçebilirsiniz.